- Pretty Little Liars - Del 2



FÖÖRRA DELEN:
Allison försvann, Aria kom hem ifrån Island, hon träffade en kille på en bar som heter Ezra.



(Shoppningcentrum)
Hanna tittade nöjt på sig själv i spegeln inne på en affär, men fina rosa solglasögon över ögonen.
Hon putar med läpparna och puschar håret.
Hanna: Får jag titta på Prada-Glasögonen?
Killen i kassan: Jag måste lägga tillbaka några sa han och tittade ner på alla solglasögon Hanna provat.
Hanna: Men jag kanske vill ha alla sa hon och tog av sig sina solglasögon.
Han ler och tar fram dom.
Mona hannas kompis: Är det här jag? säger hon och håller i scarfen hon har på sig runt halsen.
Hanna: Eller är det din mammas stil? Säger hon och skrattar till lite.
Mona vänder sig om och går tillbaka med den.
Han i kassan ger Hanna solglasögonen och hon sätter på sig dom.
Hon vänder sig om mot Mona.
Mona: Jag älskar dom där solglasögona. Vad kostar dem?
Hanna: 350 kr.
Monas mun blir till ett litet o sen tittar hon vidare.
Hannas ögon fastnade till något som var en vårning uppåt, vem var det?
Ingen mindre en Spencer står och tittar på kläder.
Hanna: Strax tillbaka sa hon till killen vid kassan.
Sen går hon iväg upp mot Spencer.
Hanna: Jag kan inte tro att Spencer Hastings har tid att shoppa.
Spencer skrattar lite medans hon håller upp en klädesplagg.
Hanna; Du gör praktik hos borgmästaren,pluggar på hollis och renoverar ladan. På din fritid så facebookar du och twittrar.
Spencer: Jag gillar att ha och göra.
Hanna: Det kallas sommarlov säger hon och lutar huvudet frammåt.
Spencer: Du har spenderat din sommar på att sola och shoppa
Hanna: Tweet tweet, dom skrattar lite.
Spencer: Såg du tidningen idag?
Hanna: ´Ja
Spencer: Hon är borta men hon är ändå överallt.
Hanna´: Jag fattar inte att det har gått ett år.
Spencer: Kommer du ihåg vad Ali sa? Hemligheter gör oss till bättre kompisar?
Hanna nickar.
Spencer: Jag tror det var tvärtom. Sa hon och dom ler mot varandra.
Hanna tar ett andetag och sen säger hon:  Såå vad är andledningen säger hon och ler.
Spencer: Familjemiddag. säger hon och dom tittar på kläderna.
Spencer: Vi ska få träffa Melissas (Spencers syster) fästman.
Hanna: Hittade ms pefekt en mr perfekt? säger hanna och dom börjar gå framåt.
 Spencer: Han är en läkarstudent så alla är glada.
Säger hon och tar klänningen över kassan.
Hanna: Det är inte rätt topp. Du måste få blickarna på dig. Säger Hanna och börjar titta mellan dom fina topparna.
Spencer: Från Melissa? Snälla.
Hanna: Hon måste inte alltid vinna säger hanna och tar fram en vinröd topp och visar den mot Spencer.
Hon ler.
Hanna: Vi ses på lekplatsen.
Spencer: Vi ses. Sen går Hanna iväg och Spencer betalar toppen.
Med solglasögonen på huvudet så går Hanna därifrån.
Hon går och ler mot vakten, sen drar hon ner solglasögonen vid ögonen
Hon börjar gå men då ropar.
Vakten: MS! och tar hennes arm.
Hon vänder sig skräckt om.
Vakten; Du glömde din väska!
Hanna: Tack sa hon och suckade.
Sen fortsätter hon gå och då kommer Mona motsatta hållet och går med Hanna.
Mona: Jag trodde du åkte fast.
Hanna: Snygg halsduk
Mona: Snygga glasögon sa hon och log och dom fortsätter gå.
(SKOLAN)
Arias pappa: Du!
Aria: Första dagen jag vill inte bli sen.
Pappan: Jag älskar dig Aria. det vet du väll?
 Aria: Ja, jag vet!
Pappan: Och du vet att jag älskar din mamma!
Aria tittar på sin pappa och säger.
Aria: Gör du?
Pappan: Jag gjorde ett misstag. Och jag kommer ångra det resten av livet. Jag hoppas bara du kan förlåta mig någon dag.
Aria: Det hoppas jag med säger hon och öppnar bildörren.
Hon börjar gå mot skolan och tittar bak när hennes pappa åker iväg med bilen.
 (FLASHBACK) ( ARIA & ALLISON)
Mona: ARIA. HALLÅ ALLSION
Allsion: Hej, höru Mona säger hon elakt.
Aria: Vi kanske borde vänta.
Mona: Heeyy, aria..
Allison: Hallå fattar hon aldrig. Vilken tönt, kom här.
Sa hon och dom går bakom hörnet, dom skrattar och springer ifrån Mona.
Sen stannar dom plötsligt till.
Allison: Är inte det där din pappas bil?
Aria tittar vid bilen och ser hennes pappa kyssa en annan tjej.
(Tillbaka till verkligheten)
Emily: Aria?
Aria: Emily
Emily: När kom du tillbaka? sa hon förvånat.
Aria: Igår. Sa hon och kramade om Emily.
Emily: Jag kände nästan inte igen dig, sist vi sågs hade du rosa slingor i håret sa hon med ett skratt.
Aria: När dina föräldrar vill at du ska vara dig själv och du vet inte vem du är..
Emily: Det klädde dig.
Dom börjar gå mot skolan.
Emily: Du borde ha ringt det känns konstig att springa på dig här.
Aria: Uh, vi förlorade kontakten Emily, kommer du ihåg?
Emily: Det var kanske tvunget.
Aria: *SUCK* Jag såg en affisch på Allison igår.
Emily: Det är hemskt, vi vet ju att hon är död. Eller hur?
Aria: Jag har bara aldrig hört någon säga det.
(Klassrummet)
Emily: Jag har hört att den nya läraren är jättesnygg.
Dom ler och sätter sig brevid varandra.
Aria ser Hanna komma in i klassrummet.
Aria: Är det där Hanna? Säger hon chockat.
Emily: Hon är den nya ''INNE''-tjejen nu.
Och där Hanna finns, finns även Mona.
Aria: ÄR DET DÄR MONA? :O
Emily: Kan du fatta?
Aria: Snacka om förändring...
Hanna vinkade lite till Aria.
Aria: Vad är det med henne? Bråkar ni?
Emily: Vi tappade inte bara kontakten med dig. Alla tappade kontakten.
Det ringer in i klockan och den nya läraren kommer in och skriver MR Fitz på tavlan.
Mr. Fitz tittar runt men stannar vid en person som ser vääldigt bekant ut.
Mr. Fitz (Ezra): Herregud säger han och tittar mot Aria, alla elever tittar bak på henne.
Hon får upp blicken och ser att det är han Ézra ifrån baren.
Hon tar upp sin mobil som plingade.
Aria: Ursäkta..
Ezra: Jag heter Mr Fitz och är eran engelskalärare.
Aria tar upp mobilen och läser sms ''Han kanske alltid strular med studenter. Många lärare gör det, fråga din pappa. - A''
Aria: Allison? 
Aria tittade med en väldigt förvånad blick, var det Allison som smsade med henne?`
Men hon var ju försvunnen kanske till och med död?

Spännade, första smset ifrån - A. undra vem det kan vara, och varför fick Aria ett sånt sms, Del 3 kommer nog ut imorn eller övermorgon!
KOMMENTERA!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0