- Pretty Little Liars - Del 5

FÖRRA DELEN AV PRETTY LITTLE LIARS: Spencer och Emily fick båda ett meddelande av A-, nu börjar flickorna få tankar och undrar vem kan det vara? :oo




Jenna och någon kille                                     Tjejerna får sms                                

(På kvällen hos Aria, Emily&Aria)

Emily: Förlåt för att jag bara tittar förbi.
Aria: Ingen fara, Em. Det vet du ju.
Emily: Någon lämnade ett brev i mitt skåp.
Aria: Från -A?
Emily: Du också?
Aria: Tror du att det är hon?
 Är det möjligt?
Emily: Bara Alison vet om..
Aria: Vadå? Veta vadå?
Emily: Det var.
Aria: Personligt?
Emily: Jag trodde hon var död
Aria: Det gjorde vi alla
Emily: Kan hon verkligen vara tillbaka?
Aria: Jag tror hon leker med oss.
Emily: Varför skulle hon göra det?
Aria: Det är Alison vi pratar om. Hon älskade att leka med oss.
Emily: Ska vi berätta för någon?
Aria: Jag vet inte.. Jag vet inte om du kan men jag kan inte iallafall.
Dom blir tysta ett tag.
Emily: Jag är glad att du är tillbaka.
Aria: Det är lustigt. Även om jag växte upp här känner jag mig utanför.
Emily: Jag också.
Dom ler mot varandra.

(Hemma hos Hanna)

Ashley (Hannas mamma): Jag träffade Ella Montgomery idag. Varför sa du inte att Aria var tillbaka?
Hanna: Vi är inte vänner längre säger hon och tar fram bestick.
Ashley: Hon visste inte att din pappa hade flyttat. Jag tycker inte om att berätta det.
 Hanna: Så ändra historian säger hon och sätter sig vid köksbordet.
Ashely: Det gjorde jag.
Hanna: Ni blev äldre. Ni växte isär. Det var ömsesidigt. Och ärligt talat har vi det bättre utan honom.
Ashley: Hanna.
Hanna: Säg det tills du tror det.
Ashley: Jag måste erkänna att det låter bättre än sanningen.
Hanna: Ingen behöver veta att vi blev dumpade.
Ashley: Vi blev inte dumpade, jag blev.
Hanna: Han lämnade båda oss.
Plötsligt så ringer det till i Hannas mobil, hon tar upp den och tittar, det var Spencer och det stog '' Vi behöver Prata - Spencer.''
Ashley: Om det är Mona så måste jag snart gripa till.
Hanna, det är middagsdags. Plötsligt ringer Ashleys mobil och Hanna tittar på henne och ler.
Och ännu en till gång fast nu plingar det på dörren, Hanna går och öppnar och där står polisen.
Polisen: Hanna Marin?
Hanna: Ja varför undrar du?
Polisen: Är din mamma hemma?
Och då kommer Ashley och ställer sig brevid Hanna.
Ashley: Jag ringer tillbaka säger hon i telefonen.
Vad handlar det här om?
Polisen: Vi fick ett samtal ifrån vakterna på Rosewood mall.
De har fångat din dotter på band sno ett par solglasögon.
Ashely: Det måste vara ett misstag.
Polisen: Det tror jag inte. Vänd dig om säger han till Hanna. Han sätter på henne ett par handklovar.

POLISSTATIONEN
Hanna sitter och väntar tills hennes mamma ska bli klar att prata med polisen.
Hon ser att det finns godis precis när hon ska ta så plingar mobilen till.
Ett sms.

Det står: '' Var försiktig Hanna. Man blir tjock av fängelsemat - A ''
Hon blir lika förvånad som alla andra tjejerna blev när dom fick sina meddelanden.
Hennes mamma kommer tillslut och dom går ut.
Hanna: VAd är det som händer?
Ashley: Kom vi går.
Hanna: Ménar du det?
Dom går till bilen och sätter sig.
Ashley: I en liten stad så spelar det roll om vad personer tycker om dig.
Hanna: JAg vet.
Ashley: Varför riskerar du allt för att sno ett par solglasögon?
Jag köper att du behöver för att vara populär.
Hanna: Det är inte därför jag gör det.
Ashley: Varför? Är det här något du gör?
Hanna; Det har hänt ett par gånger.
Ashley: Handlar det här om din pappa? Tror du att du kommer att få hans uppmärksamhet?
Hanna: Jag gjorde ett misstag.
Ashley: Det kan man inte i Rosewood. Och jag accepterar inte det.
Hanna: Förlåt. Jag fixar det på något sätt.
Ashley: Du förnekar att du har gjort det!
Det var ett missförstånd.
Hanna: Men...
Ashley: Jag tar hand om det.
Hon startar bilen och medans hör man polissirenor (stavning)

EMILY:
Emily går hem från Aria men då kommer en abulans som svänger in vid Alisons gamla hus alltså där vart Maya bor.
När Emily ser det så börjar hon springa dit. Det står massor av folk utanför. Vad har hänt?
Hon springer fram till Maya, Hon kramar henne..
Emily: Maya
Maya:Emily.
Emily: Jag trodde något hade hänt dig.
Maya: Jag har försökt ringt.
Emily: Vad händer?
Maya: Dom har hittat din vän.¨
Emily: Jag visste att hon var tillbaka. Är hon därinne?
 Maya: Emily, Jag är ledsen. De har hittat Alisons kropp.
Emily står kvar, som om någon hade slagit henne i ansiktet..
Hon tittar i sidan där kommer några män som drar en vagn och där ligger Alison i en ihopdragen säck (om ni fattar)
HANNA:
Hanna ser att det är en folkmassa vid Alisons gamla hus, hon går dit och ser att dom rullar en vagn med Alison som ligger på med ett skynka ovanför sig.
ARIA:
Aria kör bilen men kommer inte fram för att det är så många polisbilar.
Hon kliver ur för att titta vad som har hänt. Hon fattar nu, hon vänder sig om och ser Spencer, hon går rakt fram till henne.
Aria: Hörde att polisen tog fast Hanna sa hon och tittade på allting som har hänt.
Spencer: Du tror väll inte att hon skulle berätta något om..
Hanna kommer upp brevid dom.
Hanna: om Jenna? Vi lovade.
Senare hemma hos Hanna:
Hanna tittar på tv och dom pratar om kvällen att dom hittat Alisons kropp..
TVEN: '' Ägarna till byggnaden höll på att riva för att göra plats för ett renoveringsprojekt när arbetarna gjorde den hemska upptäcken. Föräldrarna till den avlidna gick ej att nås för en kommentar men familjens taleman har bekräftat att lusthuset byggdes samma sommar som 15-åriga Alison DiLaurentis försvann. Familjen ber om att vara ifred när de inser det sorgliga slutet på detta årslånga mysterium. Och lokalpolisen får inse att det finns en mördare lös i Rosewood.''
Plötsligt slås dörren upp och in kommer Ashley hånglande med polisen som arresterade Hanna.
(NÄSTA DAG '' BEGRAVNINGEN'')

Det är en solig dag men inte så solig för dom fyra vännerna som nyss har fått redat på att dearas femte vän är död.
Emily får till kyrkan med sin mamma och där ser hon Spencer och massa andra.
Hon kramar om Spencer..
Aria är redan i kyrkan, hon tittar ut ifrån fönstet och har massa tankar i huvudet.
Men då kommer Ezra fram till henne.
Ezra: Var ni vänner?
Aria: Bryr du dig?
Ezra: Jag vet inte vad som är värst. Hålla mig borta från dig eller vara en idiot.
Aria: Ja hon var en av mina bästa vänner.
Ezra: Jag är ledsen
Aria: För Alison eller för att du är en idiot?
Ezra: Båda delarna.
Aria: Tack. Jag vill inte göra något som kan orsaka problem för dig.
Han nickar.
Aria går fram och ger han en kyss på kinden.
Han tar tag i hennes arm och drar henne mot han och han pussar henne.
Hon går därefter ifrån han och till begravningen.
Aria går fram till Alisons mamma.
Aria: Mrs DiLaurentis?
Alisons mamma: Aria, Jag är så glad att du kom.
Hon kramar om henne..
Alisons mamma: Jag bad dom andra tjejerna att sitta därframme. Alison hade velat det.
Aria: Självklart
Hon säger hej till Alisons pappa sen går hon längst fram och tittar på kistan och ett kort på Alison.
När hon står där så tar någon ifrån sidan hennes hand ingen mindre än Hanna.
Dom flyttar in sig så att Aria kan sätta sig brevid dom.
Emily: Stackars Ali.
Hanna: Kan ni fatta vilken scen de gör av det här.
Aria: Alison skulle älska det.
Spencer: Populär i liv och död.
Hanna tittar på Emily som ser jätte ledsen, hon suckar och tar fram typ vodka ifrån sin väska, hon sträcker sig den till Emily.
Emily: Nej tack, jag...
Hanna: Idag gör du det.
Hon tar imot flaskan.
Helt plötsligt så plingar Arias mobil till.
Hon tar upp den och tittar.
Hanna: Någon vi känner?
Aria: Nej bara ifrån mamma.
Det är inte bara jag och Emily som får sms ifrån A eller hur?
Dom tittar på varandra sen vänder sig Spencer om och säger..
Spencer: Herregud, Det är Jenna säger hon och alla tittar bakåt.
Alla tittar oroligt dit,
En kille hjälper Jenna att sätta sig ner för hon är blind, hon har en svart klänning och svarta glasögon.
Alisons mamma sätter sig brevid tjejerna.
Alisons mamma: Såg du att Jenna Marshall var här?
Jag visste inte att hon och Ali var vänner.
Spencer:De var inte det.
PRÄST: Herren ger herren tar..

(När begravningen är slut)
Allr går ut ifrån kyrkan, tjejerna håller armkrok och går ledsna ut ifrån kyrkan.
Polis: Emily, Spencer, Aria och Hanna.
Spencer: Känner vi dig?
Polisen: Jag är kriminalinspektör Wilden. Jag förstår att ni var nära vän med offret.
Aria: Ja
Polisen;Jag måste prata med er en och en.
Spencer: Vi pratatde med polisen när Alison försvann.
Polisen; Jag ska gå igenom era uttalanden, Detta är inte längre ett försvinnande detta är ett mord.
Och ni kan vara säkra på att jag ska få reda på vad som hände den sommaren sa han och tittade på dom. Sen gick han iväg.
Aria: Tror ni att han vet om..
Hanna: Nej hur kan han göra det.
Tjejerna stog tyst men helt plötsligt plingar alla mobiler till samtidigt.
Dom tar upp mobilerna och läser samtidigt.
Hanna: Jag är fortfarande här era slynor, och jag vet allt - A
Emily: Jag är fortfarande här era slynor, och jag vet allt - A
Aria: Jag är fortfarande här era slynor, och jag vet allt - A
Spencer: Jag är fortfarande här era slynor, och jag vet allt - A


Så nu har jag gjort ett helt avsnitt klart, vad tycker ni så länge om den?
Om ingen kommenterar så fortsätter jag inte! :)

Kommentarer
Postat av: Felicia Aulén ♥

PLL ÄR AWESOME!

2012-01-29 @ 20:36:01
URL: http://mangoligg.blogg.se/
Postat av: Julia

Gör en imorgon också, :DDD



Jätte bra!

2012-01-29 @ 21:15:17
URL: http://byjulja.blogg.se/
Postat av: lisa♥

sv' haha ja :) snackar skype med kompisar!

2012-01-29 @ 21:40:23
URL: http://lisaanderssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0