- I can see the pain in your eyes - Del 1

Hej, jag heter Selin, jag är 16 år och har många vänner, jag har en pojkvän och jag har en underbar familj...
Men ska jag vara ärlig, så har jag inga vänner ingen pojkvän, och en familj som inte går att beskriva med ord.
Min pappa dog för 5 år sedan i en plankrach, mamma är tillsammans med en allkolist och bryr sig knappt om mig, som jag inte ens finns...


Det har precis varit sommarlov och idag är det måndag, jag ska till skolan, längtar jag'? Nej jag får en klump i magen varje dag jag går till skolan..
Jag klär på mig mina kläder och går ner till köket där Henrik (Låtsaspappan) sitter med en ölburk,
Jag går fram till kylskåpet och då säger han..
-Ska du ha något får du gå och köpa själv..
-Vadå finns det inget!
-Inget för dig iallfall,
Ibland önskar jag att jag aldrig blev född, varför är det meningen att leva sånt här liv?
Jag började gå till skolan och klumpen växte,
Jag gick in i korridoren och kände redan blickar som växte..
Jag gick till mitt skåp tog mina böcker och tittade ner i golvet...
Jag började gå men såklart så upptäcker Kevin mig, en av den största mobbaren på skolan..
-Nemen ser man på, Selin
med fläckar har kommit, ropar Kevin så alla hör och skrattar..
Jo en dag så gick jag till skolan och jag hade haft någon kräm i ansiktet som inte hjälpte och blev massa fläckar..
Jag tittade snabbt ner i mina böcker,
Juste idag skulle den nya killen börja,
Jag började gå till klassrummet, men Veronica stog där så jag vände mig snabbt om och krockade in i någon..
-Ojj förlåt sa jag snabbt
-Det är lungt tjejen..
Jag tittade upp och såg de nya ansiktet, han som ska gå i min klass, jag vände mig snabbt om och gick in i klassrummet..
Jag satte mig vid min bänk längst bak..
Tillslut fylldes hela klassrummet men folk.
Läraren kom in i klassrummet och med han jag krockade i.
- Hej och välkommen alla, hoppas erat sommarlov har varit bra, idag har vi en ny elev här, han är från Sverige, men nu ska han få presentera sig..
-Okej, hejsan jag heter Andrè Zuniga och är från Sverige, min talang är att sjunga...
-Tack Andrè du kan sätta dig där brevid Selin sa han och pekade på mig..
Nej fan inte mig snälla inte häär...
Han närmade sig och log sen satte han sig brevid mig..
Han tittade på mig då och då, ganska irreterande jag fösökte gömma mitt ansikte..

Andrès Perspektiv:
Jag satt och stirra på Selin ibland, hon verkade rädd på något sätt, hon var fin, hade brunt hår, bruna ögon som glänste..
Vi hade matte och hon verkade inte fatta något tal, så jag tänkte fråga om hon behövde hjälp med då ringde klockan och alla skulle ut..
Det samlades en folkmassa utanför klassrummet och mycket knuffande men jag väntade till alla hade gått ur klassrummet och det verkade Selin också göra, men när hon såg mig gick hon snabbt ut,
Haha hon verkade inte gilla mig..
Jag gick tillslut ut, då ståg 3 killar där tror dom heter Kevin, Jason, Evan..
Selin stog vid hennes skåp och dom knuffade tiill henne så hon ramlade, dom alla började skratta..
Jag gick fram till henne, och hjälpte henne upp..
-Gick det bra?
-Ja, tack sa hon och gick i väg med snabba steg..
Då kom Jackson fram till mig, jag kände han innan vi är typ bästisar.
-Yo, prata inte med skabbet.
-Vadå?
-Ja, äcklet prata inte med henne..
-Varför
-Men inget kom vi går till matsalen..

I matsalen så såg jag Selin sitta själv så jag tänkte sitta brevid henne men då sa Jackson
-Eyy, kom då...
Sen såg jag kevin ställa sig upp bakom Selin och ropade,
-Men sådär äter väll inte tjejer och tog hennes huvud vid maten..
Hela håret med mat sprang hon iväg, och matsalen fylldes med skratt..
Idioter..
Jag började gå till toan och såg Selin sprang in på tjejrnas toa..
Jag stannade utanför toletterna och stog och vänta tills hon skulle ut..
Hon kom ut tillslut,
-Hej sa jag och hon hoppade till
-Jag ska inte göra dig något, men gick det bra?
-Ja sa hon tyst och försiktigt

Selins perspektiv:
Varför?
Varför är han så snäll, fösöker han låtsas och sen bara dissa mig?
Jag kan inte lite på någon..
Han Andrè, han är så söt och snygg, och han verkar snäll, men han verkar gilla mig..
Nej, mig ingen gillar mig, sluta inbilla mig..
Jag gick en bit och såg Kevin, igen...




Så första delen, vad tyckte ni? jag vill ha kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Linda - http://www.LindaLe.webblogg.se

BÄSTA !!!!! :*

2011-10-09 @ 20:25:56
URL: http://lindale.webblogg.se/
Postat av: www.byjulja.blogg.se - jH <3

bäästa novellen!

2011-10-09 @ 21:55:51
URL: http://byjulja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0