- Pretty Little Liars - Del 1



Hon längst åt vänster är Spencer sen har vi Aria sen Emelie och sen Hanna!
Hon där uppe är Alison

Nu ska jag göra som en novell i pretty little liars, ni alla har ju inte sett den serien så varför inte skriva om den,
det handlar om 5 eller 4 tjejer som har förlorat sin bästis men plötsligt så får dom märkliga sms....

Spencer: En tjej som är väldigt smart och söt, snäll och omtänksam men även stöter på sin systers killar
Aria: En tjej som också är snäll och gillar lärare humm...
Hanna: En försiktig tjej och inte så feg och fin.
Emily: En tjej som är modig och snygg..
Ni kommer få veta mer om dom


Dom 5 tjejerna var i Spencers gammla lada, det blåste och det var storm pågång, regnet öste ner över taket.
Dom skrattade och lyssnade på musik och drack alkohol.
Ljuset slocknar.
Aria: Vad händer?
Spencer: Det måste vara stormen.
Plötsligt hörde dom ett knak,
Aria: Det är något därute.
Dörren öppnas försiktigt och det knakar.
Hanna: Hörni.
Dom 4 tjejerna reser sig upp och går sakta mot dörren med en ficklampa i handen.
Dom hör något går sönder och skriker till, dom fortsätter gå fram, snart kan dom nästan röra vid dörren. Plötsligt

Allison: Där lurade jag er
Tjejerna skrek till
Emily: Det är inte roligt alison. Sa hon rädd.
Alison: Jag tyckte det var jätteroligt sa Ali lite roligt.
Tjejerna börjar skratta.
Dom går tillbaka där dom satt och börjar diskutera lite och småpratar.
Hanna: Ali, laddade du ner beyonces nya låt?
Alison: Inte än.
Emily: Jag älskar den nya videon.
Alison: Kanske lite för mycket, Em. sa alison lite stelt, och flinade, Em flinade stelt tillbaka.
Ali tar fram glaset med alkohol och räcker det till Aria,
Alison: Din tur
Aria: Okej.
Aria börjar dricka ut glaset och tjejerna bara skrattar.
Spencer: Ta det försiktigt Aria. Ta för mycket och berätta alla dina hemligheter.
Tjejerna bara skrattar vidare.
Alison: Vänner delar med sig av hemligheter. Det gör oss till bättre kompisar. Drick upp
Dom andra bara ler mot henne.
Dom skrattar och det åskar bara mer.

(Lite senare samma kväll/natt)
Tjejerna hade somnat men Aria vaknar plötsligt och märker att Alison är borta men även Spencer, hon tittar sig omkring innan hon väcker dom andra tjejerna.

Aria: Em
Hanna: Var är Ali och Spencer?
Aria: Vi vet inte
Aria reser sig upp och börjar gå mot dörren, nu kan hon se Spencer komma mot ladan.
Aria: Ali?
Spencer: Hon är borta.
Aria: Vadå borta?
Spencer: Jag har letat överallt, jag tror jag hörde henne skrika.....


(ETT ÅR SENARE)
Vädret är fint och fåglar kvittrar och en tidning ligger på marken med en bild på Alison och med texten ''Forfarande försvunnen''
Aria har nyss kommit hem ifrån Island och ska börja skolan igen, hon har varit i island i ett år, nu tittar hon sig i spegeln med massa flyttkartonger omkring sig, hon suckar tungt.
Sen kommer Arias mamma eller fram.

Arias mamma ella: Aria, mår du bra?
Aria vänder sig om och ler mot sin mamma,
Aria: Det känns konstigt att vara hemma.
Ella: Vi var borta ett år. När man är 16 är det en lång tid.
Aria sätter sig på en flyttkartong.
Aria: Jag tänker fortfarande på henne varje dag
Ella: Varför ringer du inte dina vänner? Dom vet inte att du är tillbaka
Ella sätter sig framför Aria.
Aria: På nyheterna säger dom att det är ettårsdagen av Alisons försvinnande. Som om det är en fest eller något.
Ella: Varför ringer du dom inte? Ni fem var oskiljaktiga. Sånna känslor försvinner bara inte.
Helt plötsligt kommer Arias brorsa vid dörren och säger.. : Jag behöver skjust till träningen.
Ella och Aria skrattar lite.
Aria reser sig upp och säger : Jag skjutsar honom.
Arias Pappa: Träning idag?
Arias Brorsa: Det är tester idag och alla mina grejor finns i hundra lådor säger han och suckar.
Ella: Hundra?
Arias brorsa: Du vet vad jag menar.
Ella: Kom igen vi går och tittar i garaget.
Sen går dom iväg.
Pappan: Jag vet att det är många minnen som dyker upp här. Mår du bra?
Aria: Pappa, jag bevarar din hemlighet.
Han tittar lite konstigt ner,
Pappan: Jag menar med Alison.
Hon tittar lite på honom sen tittar hon ner, sen går hon iväg med sin brorsa.
Ella: Och de sticker till träningen. Vi är hemma.
Senare:
Aria: Heyy, när ska jag hämta dig?
Brorsan: 18:00.
Aria: Jag äter något.
Brorsan: Okej
Sen tittar hon lite ledsamt ner i bilen, hon öppnar locket på sin mobil sen stänger hon det igen.
Hon kör sen iväg med bilen.
Aria på en bar)
Aria: Kan jag få en ostburgare tack!
Servitris: Absolut.
Aria tittar runt och ser en lapp med Alison på och det står ''Saknad, hade nu varit 16 år''
Plötsligt säger en kille som sitter nästan brevid henne.
Killen: Mår du bra?
Aria: Lite jet-laggad. Kom precis hem ifrån Europa.
Killen: Var i Europa?
Aria: Island.
Killen: Jag var i Reykjavik innan jag åkte till Amsterdam. Toppenstad.
Aria: Går du på Hollis?
Killen: Tog precis examen. Jag ska börja jobba som lärare.
Aria: Jag skulle vilja jobba som lärare.
Han ler lite och nickar lite,
Aria: Jag älskar den här låten.
Killen: B26?
Dom tittar lite på varandra,
Killen: Vad är ditt huvudämne?
Aria: Det blir förmodligen Engelska.
Killen: Det är det jag lär ut.
Dom skrattar lite,
Aria: Jag skriver också, men än så länge mest personliga saker. Bara för mig.
Killen: Jag är imponerad.
Aria: Varför det?
Killen: Jag försökte skriva. sa han och flyttade sig en stol närmre henne.
Kom inte så långt. Du har tur. Om du skriver för dig själv, är det passion 
Du kanske kan låta mig läsa något sa han och lutade på sitt ölglas.
Aria: Vill du verkligen det?
Killen: Ja. Du är smart.  Du har rest. Bra musiksmak. Jag vill veta mer om dig.
Aria: Jag vill veta mer om dig också.
Sen pussas dom lite inne på toan, dom ler mot varandra.

Vad tycker ni om första delen?
Som sagt har jag inte hittat på den, men jag skriver asså med egna ord, men vem är killen och vad kommer hända mella tjejerna, snart kommer del 2 ut :)
KOMMENTERA OM DU TYCKER OM DET







Kommentarer
Postat av: carro

Bra! ♥

Skrivit allt själv? ♥

2012-01-09 @ 13:29:07
URL: http://ccarrosfoto.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad hände med novellen ''I can see the pain in your eyes'' ? ;o <3

2012-01-09 @ 13:33:40
URL: http://byjulja.blogg.se/
Postat av: Linda - http://LindaLes.webblogg.se ♥

Har du skrivit det själv? jättebra! <3

2012-01-09 @ 14:16:06
URL: http://lindales.webblogg.se/
Postat av: Linda - http://LindaLes.webblogg.se ♥

Har du skrivit det själv? jättebra! <3

2012-01-09 @ 14:16:07
URL: http://lindales.webblogg.se/
Postat av: Arina

Hon heter Emily Fields inte Emelie :)

jätte bra novell, har du läst alla böcker?

2012-01-09 @ 15:54:17
URL: http://aarina.blogg.se/
Postat av: Enna

Grymt tjejen! Skriver du allt själv? :)

2012-01-09 @ 20:09:57
URL: http://onlyennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0