- Pretty Little Liars - Del 3





Förra delen hände detta: Aria började skolan och den nya läraren var den hon hade raggat upp på baren ingen mindre en Ezra. Aria fick en underligt sms ifrån - a?
Hanna snodde ett par glasögon..



(Spencer & Wren)                                                                  (Maya & Emily)



(Hemma hos Emily)

Emily öppnade kylskåpet och tog ut joucie. Hennes mamma stog vid bordet och höll på fixa något.

Emily: Jag kan inte fatta att de sålde huset. 
Emilys mamma: För mycket minnen för familjen. Jag kan inte tänka mig det.
Emily: Det känns konstigt att andra människor bor i Alisons hus.
Emilys mamma: Jag vet älskling.
Emily: Aria är tillbaka
Emilys mamma: Har hon fortfarande rosa hår?
Emily: Nej mamma det har hon inte.
Emilys mamma: Vet du vad? Jag förstod aldrig den familjen. Hur kan en mamma låta ens dotter göra så?
Emily: För de behandlar barnen som jämlikar, inte som egendom.
Emilys mamma: Du är inte min egendom älskling, men jag är din mamma. Vad för slags mamma skulle jag varit om jag hade låtit dig vara goth? En sån livsstil kanske är häftig i Europa men du kommer inte så långt med här i Rosewood.
Emily: Alla drömmer inte om att lyckas i Rosewood mamma.
Emilys mamma: Ow, säger hon och går iväg med ett leende.
Emily säger för sig själv: En del drömmar om att lyckas ta sig härifrån säger hon med en suck..

(Alisons gamla hus)

SKYLT: SÅLD

Massor av flyttgubbar tar in möbler i Alisons gamla hus, vem har egentligen flyttat in där?
Emily står utanför huset med en korg av olika matsaker, hon tittar lite ledsamt på huset, tänk att Ali hade bott där. Hon går försiktigt fram till huset. Hon ser att det ligger några kartonger lite längre fram hon går dit och ser att det är Alis gamla grejer. Hon tar upp en medalj ifrån en av lådorna och tittar på den.
Sen kommer en tjej i hennes ålder imot henne.
Maya (Flyttat in i Alisons hus): Vill du ha den? Maya St Germain, eller den nya tjejen.  
Emily ler och säger '' Jag är Emily, välkommen till området.''
Säger hon och ger fram korgen till Maya.
Maya: Tack. Maya tittar i korgen och säger ''MM, gåslever och inlagd gurka, mina favoriter.''
Emily: Det är ifrån min mamma.
Maya: Jag förstod det. Sa hon med ett skratt.
Maya: Det där fanns i mitt rum sa hon och tittade på kartongerna,
Du kan ta vad du vill.
Emily: Det tillhörde Alison.
Maya: Är det en kompis till dig?
Emily:  Hon var det, förlänge sedan.
Maya: Är det allt du tänker berätta? Inga detaljer?
Emily: Ehm, det var 5 av oss som brukade umgås, men inte nu längre.
Maya: Är det helt skandalöst att be dig om hjälp med dom sista lådorna?
Emily: Ja. Men det gör jag gärna.
Dom ler sen går dom in till Alisons gamla hus eller Mayas nya hus.
Inne i huset)
Maya: Så varför är du inte kompis med tjejen som bodde här innan?
Emily: Du frågar många frågor sa hon medans hon höll i kartongen påväg in i Mayas rum.
Maya: Hur ska jag annars lära känna dig?
Sa hon och la ner kartongen.
Emily: En till fråga.
Maya: Okej, din tur! Fråga vad du vill säger hon medans hon viker ihop en filt.
Emily går fram till ett kort som är på byrån!
Emily: Är det här din pojkvän?
Maya: Ja, han heter Justin           (INTE JUSTIN BIEBER HAHA)
Emily: Han är söt
Maya: Och 500 mil härifrån!
Emily: Min pojkvän heter Ben.
Maya: Vad är han för typ?
Emily: Simmare, som jag.
Maya: Du är säkert duktig, du har kroppen för det!
Emily ler och tittar ut från fönstret.
Maya: Min mamma är en cellist. De bygger en studio.
Emily: Spelar du?
Maya: Ja, men inte cello.. Stör det dig om jag röker gräs?
Emily: Nu?
Maya: Jag gör inte det om du inte vill!
Emily: Var är dina föräldrar?
Maya: Ta det lungt. Dom är ute.
Emily: Varsegod!
Maya stäler sig vid sängen och tar fram gräset och sätter sig på sängen. Hon tittar på Emily.
Maya: Vill du prova?
Emily: Okej.
Maya: Första gången?
Emily: Nej.
Maya höjer ögonbryna och tittar på Emily.
Emily: Jo, första gången.
Maya: Så jag förstör dig. Dom ler...
Är du okej med det?
Emily: Ja, jag tror det.

(HEMMA HOS SPENCER)
Spencer: Vad tycker du?
Spencers syster(Melissa): Du har öga för design, säger hon och går ut ifrån ladan
Jag älskar det!
Spencer: Tack
Melissa: När mamma sa att du skulle göra om ladan till ett loft så fattade jag inte. Men det är vackert, bra jobbat! 
Spencer: Bra att du gillar det.
Melissa: Och jag uppskattar att du låter oss flytta in.
Spencer: Vad?
Melissa: Wren och jag ska bo ladan medans dom fixar våran lägenhet i stan!
Spencer: Jag ska ju flytta in Melissa. Det är bestämt med föräldrarna. Jag har betygen. Jag gjorde praktiken. Jag gav upp mitt sommarlov för det här.
Melissa: Du får du väll vänta då.
Spencer: Ni kan väll bo i mitt rum?
Melissa: Vi är ett par, spencer. Vi behöver ett eget utrymme och mamma och pappa håller med säger hon och då kommer Wren ut ur ladan.
Spencer: Men de lovade mig.
Wren: Är allting bra?
Wren: Det är jag som är Wren.
Melissa: Jag hoppades att du skulle vara glad för min skull.
Spencer: Du vet väll vad dom säger om hopp. Det skapar evig olycka. Säger hon argt och går därifrån.
Wren: Det låter som om hon ska flytta in i ladan?
Melissa: Oroa dig inte för Spencer. Hon kommer över det.
(SENARE PÅ KVÄLLEN)
Wren släcker sin cigarett i en blomkruka.
Spencer: Borde du inte veta bättre? Du är väl en läkarstudent?
Wren: Du är lite av en besserwisser
Spencer: Lite?
Vet min syster om att du röker?
Wren: Måste hon veta allt?
Hon tittar på honom och ler sen tittar hon ner i boken igen.
Wren: Förlåt att vi flyttar in i ditt loft.
Om du vill att jag ska säga något...
Spencer: Det spelar ingen roll. Tack för att du är ledsen.
Spencer: Du är inte som Melissas pojkvänner.
Wren: På vilket sätt då säger han och ler.
Spencer: Vi är sena till middagen. Hon reser sig och går fram till han.
Jag gillar dig, det är ovanligt. Säger hon och går in.


Många kommentarer för del 4..
Vet att början är seg men snart ären igång :)



Kommentarer
Postat av: Emilia Wahlund:*

dom är så bra , lägg ut del 4 nu;)<3

2012-01-15 @ 16:36:26
URL: http://emiliawahlund.myshowroom.se
Postat av: Juliaa

Bääääääääst! :D

2012-01-17 @ 17:19:06
URL: http://byjulja.blogg.se/
Postat av: carrooo

Meeeer <3

2012-01-17 @ 18:35:19
URL: http://ccarrobrunzell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ääääällllllskkkkkaaaa

2012-01-17 @ 20:08:08
Postat av: Linda - http://LindaLe.webblogg.se ♥

Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuukt bra! :**

2012-01-17 @ 20:42:12
URL: http://lindale.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0