- Pretty Little Liars - Del 4





Förra delen av Pretty Little Liars,
Emily träffade Maya och dom blev kompisar, Spencer träffade Melissas pojkvän..


(Emily läser brevet ifrån ''-A'' och i bakgruden är det Spencer)

''Skolan''
Aria gick gående själv i korridoren påväg till Mr fitz.
Hon tittade in i dörren vid glaset..
Hon öppnade dörren och han vände blicken mot henne.
Ezra: Du sa att du gick på Hollis.
Aria: Nej jag sa att jag funderade på att ha Engelska som huvudämne. Och det är sant.
Ezra: Jag tycker du är otrolig, Aria. När jag träffade dig först tänkte jag, ''Vem är den här tjejen?''
Aria log mot han. Hon går fram mot han och lägger sin hand över hans hand.
Aria: Jag är fortfarande den där tjejen, inget har förändrats.
Ezra: Jo det har det, för jag är din lärare.
Aria: Jag vet att det inte bara är jag. Du känner det också.
Ezra: Men det är inte rätt.
Han tar bort sin hand och säger '' Vi kan bara inte ''
Sen går han ut ifrån klassrummet, Aria blir kvar och tittar ledsamt ner.

EMILY & MAYA 

Dom skrattar och ler mot varandra.
Maya: Tack för att du följer mig hem.
Emily: Ingen fara. Träningen börjar ändå 16:00
Maya: Jag har aldrig haft en sport-fåne vän förrut. Du är min första.
Dom let mot varandra sen fastnar Emilys blick på jobbgubbarna som slänger Alisons grejer i en bil.
Maya: Mår du bra?
Emily: Det är jobbigt att prata om det. Jag berättade inte om tjejen som bodde här tidigare.
Maya: Alison.
Emily: Hon försvann förra sommaren och är fortfarande försvunnen.
Maya: Det måste ha varit hemskt för dig.
Emily: Jag trodde att om jag inte pratar om henne så tänker jag inte på henne.
Maya: Men det gör du.
Emily: Ja..
Maya: Jag är ledsen.
Dom ler mot varandra och böjer sig imot varande och kysste nästan varande på munnen fast vid kinden, dom skrattar av pinsamhet.
Maya: Ses vi imorgon?
Emily: Ja. Hejdå
Säger hon och Maya går in till sitt hus.

SKOLAN, OMKLÄDNINGSRUMMET
Emily går fram till sitt skåp och då kommer Spencer till henne.
Spencer; Har du träffat Aria?
Emily: Inte direkt.
Sen ser Emily ett brev i skåpet.
Hon öppnar det och läser '' Hej em, jag har blivit ersatt. Du har en annan kompis att kyssa nu - A
Hon tittade med stora ögon på brevet.
Spencer: Emily? Är allt bra?
Emily: Ja, varför skulle det inte?

HEMMA HOS SPENCER
Spencer tar ut en läsk ifrån kylskåpet men då hör hon Wren komma in och hon vänder sig om.
Wren: Dags för Jacuzzi.
Spencer: Jag trodde ni skulle flytta in nästa vecka?
Wren: Melissa ville komma iordning innan terminen börjar.
Har du en handduk?
Hon tar sin handduk som hänger över axeln och kastar den till Wren.
Hon dricker en klunk sen tar hon sig över axeln.
Wren: Jobbig dag i skolan?
Spencer: Jobbig landhockeyträning.
Wren: Jag rodde för Oxen
Spencer: Snyggt på ansökan till läkarlinjen.
Wren: Jag gjorde för att jag gillade det.
Det är nog en vätskeansamling säger han och pekar på Spencers axel.
Spencer: Det säger du väll till alla tjejer?
Han ställer sig bakom Spencer och masserar henne.
Wren: Jag kan hjälpa dig.
Spencer: Okej dr Wren.
Jätteskönt.
Wren: Känns det bättre?
Melissa: Wren? Ropar hon.
Han slutar snabbt massera Spencer och går en bit ifrån henne.
Sen går Spencer ut och Wren tar hennes läsk för att låtsas göra något.
Melissa: Vem pratade du med?
Wren: Ingen
Hon kysser honom.

(Ella och Arias pappa (glömt bortnamnet) )

Ella tar upp ett pat vinglas ur en av lådorna.
Ella: Hittade dom.
Hon går fram till hennes man (arias pappa)
Och sätter sig med han i soffan, dom häller upp vin i båda glasen.
Ella: Kolla vad jag mer hittade säger hon och tar upp en nallebjörn.
Pappan: Hon brukade släpa med sig den överallt. Du verkar vara glad att vara hemma.
Ella: Är inte du det?
Pappan: Jag vet inte. Jag har inte bestämt mig än.
Ella: Du och Aria är så lika. Jag tror inte att hon är glad över att vara hemma.
Pappan: Jag vet det var som en semester ifrån livet. Men det kändes verkligen som vi kom varandra närmare.
Ella: Vi var tvungen, vi kände ingen annan.
Pappan: Jag vill inte förlora det.
Ella: Är du orolig för det?
Pappan: Det är lätt att saker kommer i vägen säger han och dricker ur vinglaset.
Ella: Vad menar du? Vad för saker?
Han harklar sig.
Pappan: Jag är förvånad över att hon tog med sig den där säger han och tittar på godedjuret.
Ella: Hon älskar den för att du gav den till henne.
Vad för saker kan komma imellan oss?
Pappan: Nej inget, du känner mig, jag är bara lite överdrivit besatt av jobbet. Allt är bra Ella.
Ella: Jag körde förbi Allisons hus idag. Definitift något som jag inte har saknat.
Pappan: Herregud, ett år senare. Kan du tänka dig vad den familjen går igenom?
Ella: Nej, jag vill inte ens försöka. Om något händer dig eller..
Pappan: Inget kommer hända. Vi är säkra vi är tillsammans. Och vi är hemma.

HEMMA HOS SPENCER

Spencer ligger i sängen och tittar i en bok. Så hör hon Melissa och Wren skratta och prata utanför hennes fönster.
Hon reser sig och tittar avundsjukt ut på dom.
Helt plötsligt får hon ett mejl på datorn.
Hon öppnar mejlet och det står '' Stackars Spencer. Vill alltid ha Melissas pojkvänner. Kom ihåg, kysser du berättar jag - A''
Hon blev rädd och tittade bakom sig, Hon stirrar länge på mejlet.
(FLASHBACK SPENCER & ALLISON)
Alison-
Ska du verkligen äta det där? Säger hon och Hanna håller i en kaka.
Jag är din vän Hanna.
Melissa- Ska inte du vara hos Allison säger hon och in kommer hon med Ian (Melissas gamla pojkvän)
Ian: Hej tjejer
Allison: Hej Ian!
Ian: Behöver du hjälp Spence?
Melissa: Ian, är du hennes barnvakt?
Allsion: Du måste berätta för dig syster?
Melissa: Berätta vad?
Spencer tittar på Alison med en arg blick.
Spencer: Inget heh.
Melissa: Kom igen säger hon och går iväg med Ian.
Spencer: Vi går ut!
Alison och Spencer går ut.
Spencer: Vad fan gör du?
Allison: Hon kommer att få reda på det.
Spencer: Nej
Allison: Jag lovar dig. Om inte du berättar så gör jag det.
Spencer: Jag trodde du var min vän!
Allison: Fattar du inte? Jag försöker att hjälpa dig att göra det rätta.
Spencer: Det var EN kyss.
Alison börjar gå iväg men Spencer tar i hennes hand.
Spencer: Lyssna på mig Alison.
Alison: Annars?
Spencer: Säger du ett ord om Ian till min syster så kommer jag att säga sanningen om Jenna!
Alison tittar surt på henne och går iväg.

(TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN)

Spencer går till fönstret igen och tittar ut. Hon tittar ut i grannfönstret och ser Alison, eller hon tror det, hon chisar med ögonen och hon blir väldigt chockad, för Alison har ju varit försvunnen det kunde inte vara hon nu!
Spencer: Alison? Viskar hon för sig själv.


 Okej vad tycker ni? Slutade det spännande?
För er som inte fattar ''Flashback'' Det är när dom ser tillbaka med Alison när hon inte var försvunnen!
Jätte svårt att hitta bilder också ska försöka hitta fler nästa gång!
KOMMENTERA FÖR ETT TILL DEL!


Kommentarer
Postat av: Emilia Wahlund

lägg ut del 5:*

2012-01-24 @ 21:06:40
URL: http://emiliawahlund.myshowroom.se
Postat av: JULIAOFSWEDEN ♥

-tack!

det är sådär med mig.. menmen, vad gör durå?

kramis!:)

2012-01-24 @ 21:52:19
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Postat av: carrooo

Fett bra, lägg ut 5an <3

2012-01-24 @ 21:56:08
URL: http://ccarrobrunzell.blogg.se/
Postat av: carrooo

Fett bra, lägg ut 5an <3

2012-01-24 @ 21:56:09
URL: http://ccarrobrunzell.blogg.se/
Postat av: JULIAOFSWEDEN ♥

-jag gör inte så mycket, allt bra med dig idag?:)

kram!

2012-01-25 @ 15:45:36
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Postat av: Julia

BRA! :D

2012-01-25 @ 15:51:33
URL: http://byjulja.blogg.se/
Postat av: HANNA

haft en bra dag idag? :)

/ http://hannalovisasol.se/

2012-01-25 @ 16:22:09
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0